Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 417 ggr
isabellebju
7/15/20, 8:55 AM

Vart ska jag skicka min namninsamling?

Hej! Fenix Park bedriver en verksamhet med olagliga arbetsvillkor för minderåriga, anmälda upprepade gånger för djurplågeri och fortsätter med detta år efter år. Vi vill få stopp på allt detta och har startat en namninsamling där vi på några timmar fått ihop över 1000 namn. Jag vet att det är otroligt många fler som säkert vill skriva på, men undrar bara. Vart bör jag skicka alla namninsamlingar? Jag vill ju att verksamheten ska stängas (tillsammans med alla som har skrivit under) men vet inte om man borde skicka till något speciellt djurskydd eller något. Finns ju egentligen två frågor, men jag vill driva den med att hästarna ska slippa lidande och må bra. Så finns det något djurskydd som skulle kunna stoppa verksamheten på grund av dålig skötsel av djur eller vad gör jag? Läs mer om varför Fenix Park bör stängas på instagram @stangner_fenix_park Och på Facebook ”stäng ner hästarnas helvete så kallat Fenix park” Du kan även skriva under namninsamlingen på http://chng.it/yJ2KhtnqPN Vet inte om detta här hemma här men vi försöker.

Annons:
Herveaux
7/15/20, 9:03 AM
#1

Länsstyrelsen kanske kan hjälpa er vidare, iaf vad gäller djuren?
https://www.lansstyrelsen.se/skane/djur/skotsel-av-djur/anmal-bristande-djurhallning.html

Skrivit på.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
7/15/20, 11:12 AM
#2

Länsstyrelsen i Skåne brukar det i och för sig vara lite krut i vad gäller djurskydd, annars är det nog större chans att stället stänger ner om ni även anmäler arbetsvillkoren för minderåriga. Jag vet dock inte var man anmäler det, fråga på Jobb.ifokus? Kolla dessutom med Kommunal (facket) i Skåne, de verkar ha varit engagerade i de usla arbetsvillkoren på Fenix Park tidigare. Tillägg: Jag tycker inte att man ska dela sånt här rakt av även om inlägget är ganska neutralt så jag gjorde en snabbsökning på nätet. Fenix Park är fantastiskt med välskötta hästar och nöjda kunder men utsatt för en "smutskastning på sociala medier" - OM man läser på Fenix Parks egna sidor. Börjar man rota så är det en helt annan bild som kommer fram. Vanvårdade hästar, lägerledare som jobbar under dåliga förhållanden, bristande säkerhet för både hästar och ryttare och så vidare. Det finns väl alltid några missnöjda när det gäller större verksamheter men här är det alldeles för mycket som får varningsklockorna att ringa. När det dessutom tycks finnas domar sedan tidigare så tycker jag definitivt att det ska synas i sömmarna! Jag har för övrigt själv jobbat som lägerledare några somrar (på ett annat ställe). Arbetsvillkoren var väl inte toppen men vi hade helt ok förhållanden för övrigt, djuren var välskötta och så vidare. Jag har faktiskt inte stött på någon lägerledare därifrån som varit missnöjd eller haft något att anmärka på avseende djurhållningen. Det drevs i betydligt mindre skala men ändå, sånt brukar krypa fram förr eller senare.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: