Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 847 ggr
veggie4every1
11/26/17, 3:01 PM

Bästa Djurrättsförespråkaren / Djurrättsaktivisten

Det finns många bra, men har du någon eller några som du tycker är extra bra? 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
iFokus
11/26/17, 3:05 PM
#1

PeterTM har lagt till följande förslag:

  • sir David Attenburough
[PeterTM]
11/26/17, 3:08 PM
#2

Jag känner inte till något av namnen på listan, så jag la till sir David Attenburough. Jag hoppas att listan inte omfattar någon utsläppsförespråkare, för djurrättsaktivister av det slaget som ser till att djur kommer ur askan in i elden ogillar jag starkt, det är inte vare sig djurvänligt eller rätt, utan bara skadar alla inblandade inklusive fauna och miljö.

iFokus
11/26/17, 3:16 PM
#3

Carmarino har lagt till följande förslag:

  • Paul Watson (Sea Shepherd)
Carmarino
11/26/17, 3:16 PM
#4

Paul Watson som grundade organisationen Sea Shepherd.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

veggie4every1
11/26/17, 3:41 PM
#5

#2 Jag tror väl inte att David Attenborough är en djurrättsförespråkare om du inte vet något om honom som inte jag vet.

Men han har gjort många fina filmer och säkert skrivit bra böcker om djur. 

Djurrätt har jag aldrig hört talas om att han engagerat sig i dock, han är väl inte ens vegan?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

iFokus
11/26/17, 3:47 PM
#6

veggie4every1 har lagt till följande förslag:

  • Shaun Monson (Earthlings)
Annons:
iFokus
11/26/17, 3:52 PM
#7

veggie4every1 har lagt till följande förslag:

  • Gene Baur (Farm Sanctuary)
[PeterTM]
11/26/17, 4:07 PM
#8

#5 Det beror väl på vad man lägger in i ordet djurrätt. Ingen nu levande person har så kraftfullt framhävt djurens rätt till sin miljö och sina biotoper gentemot människans eviga övertagande av dessa. Ingen annan har beskrivit problemet med människans populationstal på bekostnad av djurens utrymme med starkare ordalag än just David Attenburough.

Om han är vegan vet jag inte, men han är i alla fall den främste förespråkaren för djurens rätt till utrymme i världen just nu och det är för mig ett mycket starkt argument för att hamna på den här listan. Jag tycker ju att djurrätt ska handla om alla djur, inte bara de djur som befinner sig i människans våld.

iFokus
11/26/17, 6:59 PM
#9

Dex har lagt till följande förslag:

  • Ingrid Newkirk
Dex
11/26/17, 7:07 PM
#10

Tycker inte att Attenborough är nåt bra exempel på djurrättare. Han är inte vegan så han stödjer exploatering av miljarder av djur samtidigt som han kanske värnar om gorillor och lejon och tjänar bra med pengar på att göra det också. Så alla djur kan man inte påstå att det handlar om för Attenborough i alla fall.

[PeterTM]
11/26/17, 7:14 PM
#11

#10 Som jag redan sagt beror det förstås på vilka värderingar man lägger in i begreppet djurrätt. Jag tycker nog att det finns fler sidor av begreppet än att vara vegan, för det tycker inte jag att man måste vara för att värna om djur generellt. 

Om jag vill äta animaliskt protein (eller om jag måste), behöver det inte innebära exploatering av de djur som man vanligen talar om, det kan lika gärna handla om mjölmaskar eller gräshoppor.

veggie4every1
11/27/17, 3:17 PM
#12

#11 Man kan nog som bäst kalla Attenborough för djurskyddsförespråkare.

https://www.livekindly.co/david-attenborough-vegetarian/

Han är ingen djurrättsförespråkare i dagsläget det är då säkert. 

Man kan inte lägga in vilka värderingar man vill i begreppet djurrätt och vända det till att det passar en själv.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
11/27/17, 3:23 PM
#13

Nu kan inte jag klura ut hur man får bort namnet från listan, om det ens går.

Men det är djurrättsförespråkare/aktivister som är aktuellt att rösta på och lägga till i den här topplistan. 

Inte djurskydd eller något annat.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
iFokus
11/27/17, 3:44 PM
#14

vendelay har lagt till följande förslag:

  • Jessica Thiel (Vegan i Sverige)
iFokus
11/27/17, 7:41 PM
#15

vendelay har lagt till följande förslag:

  • Emily Moran Barwick (BiteSizeVegan)
iFokus
11/30/17, 6:18 PM
#16

Schhh har lagt till följande förslag:

  • Earthling Ed
Upp till toppen
Annons: