Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 511 ggr
veggie4every1
5/4/16, 9:14 PM

Debattartikel från Djurrättsalliansen

Bra skrivet här av Malin Gustafsson talesman för Djurrättsalliansen.

"Vi tycks ha glömt bort att mjölkindustrin är en vinstdrivande bransch vars syfte är att få oss att konsumera deras produkter och har därför börjat se deras propaganda som rena sanningar. "

Ja visst är det så och det gäller ju resten av animalieindustrin också.

http://nyheter24.se/debatt/842840-korna-lider-bara-for-att-vi-ska-dricka-mjolk-som-vi-inte-ens-behover

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
landsbygdsbo
5/4/16, 9:43 PM
#1

#0

"Vi tycks ha glömt bort att mjölkindustrin är en vinstdrivande bransch"

Finns det någon bransch, där folk får ut löner, fastigheter betalas och produkter framtas till försäljning som inte är vinstdrivande.

Principen gäller ju all industri inte bara animalieindustrin.

Eller har jag förstått de ekonomiska lagarna helt fel?

Och det är ju den industrin som betalar socialbidrag, sjukersättningar o sjukvård bland annat 😉

vendelay
5/4/16, 9:46 PM
#2

Jättebra debattartikel. Rak på sak och enkel att förstå. Det gör otroligt ont i hjärtat att läsa om detta men förlåt om jag blir OT nu, det gör tusen gånger mer ont att läsa kommentarerna under artikeln. Vad är fel på folk? 

Tack för att du delade artikeln!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
5/4/16, 9:47 PM
#3

#1 Självklart är alla branscher vinstdrivande men alla branschen handlar inte om att utnyttja, våldta, kidnappa, tortera och mörda andra. Därför är det fel.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
5/4/16, 10:28 PM
#4

#3

Varför då inte polisanmäla dem? Det är så vitt jag vet olagligt i alla EU-länder + en hel del andra att "våldta, kidnappa, tortera och mörda andra."

Det som är fel med mig är väl att jag gillar fakta.

Fakta är väl att den absoluta majoriteten i Sverige vill ha en hög standard på djurhållningen. Är det något ni vill motarbeta?

Sedan vill ni avskaffa djurhållning överhuvudtaget. Något som endast en mycket liten minoritet stöder.

veggie4every1
5/4/16, 11:06 PM
#5

#1 "vars syfte är att få oss att konsumera deras produkter och har därför börjat se deras propaganda som rena sanningar. " fortsätter meningen.

Människor ser deras propaganda som sanning. Det är inget annat än reklam för deras produkter och folk behöver inse det.

Tyvärr är det fullt lagligt i alla länder att våldta, tortera och mörda andra kännande individer endast på grund av att de individerna är av en annan art än vi själva.

#2 Glöm inte att rösta. Ja-sidan ledde stort sist jag kollade😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
5/4/16, 11:14 PM
#6

Naturligtvis leder ja sidan stort. Det skulle väl en frågan om man vill ha kött göra på Mcdonalds också…..

Annons:
sighni
5/15/16, 9:37 AM
#7

Till landsbygdsbo. Jag tycker också om fakta och kan inte se att det finns så mycket fakta i reklamen för att vi ska äta kött och dricka mjölk. Att de flesta fortfarande gör så beror nog mer på traditioner än fakta. Numera vill ju t.o.m. myndigheter och andra "högre" upp att köttkonsumtionen ska minska . Så länge djur utnyttjas i någon form ska naturligtvis djuren ha bästa tänkbara levnadsvillkor men det brukar inte näringen gilla för det kostar pengar. Just nu är det ju på tapeten att försämra betesrätten för kor.

landsbygdsbo
5/15/16, 9:59 AM
#8

#7 Reklam för varor o åsikter brukar inte vara den säkraste källan för fakta.

Det enda som stämmer med de olika kostråden är väl att vi ska äta en så allsidig kost som möjligt och kombinera detta med ett aktivt liv.

Att snöa in sig på bara kött eller bara vegetabilier är enligt mig,  inte rätt väg att gå.

Upp till toppen
Annons: