Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 484 ggr
veggie4every1
4/29/16, 10:00 PM

Los Angeles förbjuder zoobutiker att sälja...

Los Angelses förbjuder zoobutiker att sälja hundar, katter och kaniner som är uppfödda till försäljning. Istället uppmuntrar man butikerna till att främja adoption av hemlösa djur.

http://vegnews.com/articles/page.do?pageId=7779&catId=1

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
4/29/16, 10:02 PM
#1

Wow! När kommer denna lagen till Sverige (och resten av världen)?? 🐱🐶

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tarotstollan
4/29/16, 10:04 PM
#2

Underbara nyheter!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

veggie4every1
4/29/16, 10:20 PM
#3

Ja, butikerna kan tjäna pengar på tillbehör och mat och är ju detta ett fantastiskt sätt för de hemlösa djuren att hitta nya hussar och mattar🙂 

Alla zoobutiker behöver verkligen börja med att främja adoption istället för att köpa in djur till försäljning. Förhoppningsvis är detta framtiden i resten av världen också. Vågar man hoppas?❤️

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
4/29/16, 10:47 PM
#4

Men butiker får väl inte sälja hundar eller rättare sagt man får inte ha hundar till salu i svenska butiker?

Leritza
4/29/16, 10:59 PM
#5

#4 sant hund och katt får inte säljas i butik i sverige, men denna lag inkluderar även kaniner.

---

Liten fundering dock varför bara förbjuda all försäljning i butik av fåglar, gnagare och marsvin, eller missuppfatta jag artikelen? Eller är det så att de djuren vanligtvis inte säljs i butik där.

veggie4every1
4/30/16, 1:34 PM
#6

#5 Enligt artikeln gäller bara förbudet hundar, katter och kaniner. Men jag tänker att det måste väl nästan vara så att det är de djuren som vanligen säljs i butik.

Hur konstigt vore det inte om "-Nej, vi säljer inte kaniner här utan främjar adoption, här är numret till kaninräddningen. Men här borta har vi marsvin till salu, de främjar vi inte adoption av" 🤪

De säljer dock så vitt jag vet fortfarande fiskar i zoobutik, men de kanske räknas till grönsaker….😟

Det här är nog inte ett perfekt förbud, men det främjar adoption och är ändå ett bra beslut tycker jag.

#4 Nej, i Sverige säljer man inte hundar och katter i butik, de är fortfarande varor dock som säljs privat. Men vi säljer alla andra djur i butik och jag tycker inte att det på något sätt är bättre att sälja andra individer överhuvudtaget.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
landsbygdsbo
5/1/16, 10:23 AM
#7

#6

Ja visst är de varor. De kan försäkras och de skyddas av lagstiftningen så att det är förbjudet att ta dem från deras ägare utan lov.

Ägaren ansvarar för hunden, betalar foder, veterinär och, när den dagen kommer så är det ägaren som bestämmer när hundens liv ska sluta.

Har du någon annan lösning som fungerar?

Upp till toppen
Annons: