Annons:
Etikettvideos-podcast
Läst 416 ggr
veggie4every1
3/10/16, 9:00 PM

Esther the wonder pig :)

Ingen har väl missat Esther the wonder pig?

Har ni missat Esther så tänkte jag ägna den här tråden till henne och har ni inte missat Esther så kan man inte se för mycket av den sötnosen😃

Esther the wonder pig, here she is…😍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
veggie4every1
3/10/16, 9:43 PM
#1

Det är jättejobbigt att få vänta på frukosten…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
3/11/16, 7:20 PM
#2

Ibland måste man ju bada sin fina rosa kropp…🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Dex
3/13/16, 3:06 AM
#3

😃

landsbygdsbo
3/13/16, 9:14 AM
#4

hm… både kuperad och boende i en onaturlig miljö……..allt för att roa sina ägare 🙂

[Synnerlig]
3/13/16, 10:56 AM
#5

De köpte henne i tron om att hon var en minigris, men när de upptäckte att hon var en stor slaktgris blev de veganer om jag inte minns fel.

[Synnerlig]
3/13/16, 11:19 AM
#6

Och nu kan jag inte se videosarna för jag sitter på min iPhone men vad jag minns så har hon en stor hage att böka runt i och leva grisliv + att de brukar ta med henne ut på promenader tillsammans med hundarna. Hon får dock vara inne i deras hus när hon vill :)

Annons:
veggie4every1
3/13/16, 2:46 PM
#7

#4 Alla domesticerade djur lever onaturliga liv.

Svansen är kuperad för att hon var tänkt som slaktgris och i USA så  kuperar man svansarna istället för att de biter av de på varandra som de gör i Sverige. Inget av de två alternativen är bra givetvis. Lösningen på det är att inte äta grisar (eller andra djur). Nu hade Esther tur och fick ett kärleksfullt hem och möjligheten att hjälpa andra djur.

Grisar (och andra djur) är inte annorlunda från hundar och katter som många av oss är så måna om att de ska ha det bra.

Esthers sanctuary🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
3/14/16, 7:02 AM
#8

#7

djuret far säkert inte illa, men en lägenhet är knappast ett artriktigt sätt  att hålla varken grisar, katter eller hundar. Men vi gör det uppenbarligen och vi gör det för vårt nöjes skull.😃

[Synnerlig]
3/14/16, 8:21 AM
#9

#8 Som sagt så får grisen gå in och ut som hon vill och tydligen verkar hon trivas inne också :P

landsbygdsbo
3/14/16, 1:03 PM
#10

#8

Jag vet inte det jag.

Läser man på lita så ska en gris ha möjlighet att böka, att löga sig och att umgås med artfränder för att det ska betraktas som artriktigt. De här jepparna har ju grisen för sitt eget höga nöjes skull 😉

veggie4every1
3/14/16, 2:18 PM
#11

#8 Men vad bra att du inser det och givetvis vore det bättre om vi inte hade djur i fångenskap. Inga domesticerade djur lever naturliga liv i sina naturliga habitat. Vi har anpassat de domesticerade djuren efter våra behov och gjort de beroende av oss för sin överlevnad.

I Esthers fall så hade hon inte levt idag om ingen hade tagit hand om henne och det hade heller inte funnits något Happily Ever Esther sanctuary.

Det kom en hel del gott av detta ändå och det var tur för Esther att hon hamnade hos människor som var villiga att ta hand om henne när hon växte sig stor.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
3/14/16, 8:00 PM
#12

Ja då är det ju bra att jag  även har tillgång till vilt. Dels därfär att de är artriktigt hållna, inte har medicinerats och eftersom de till stor del lever på EKO föda så… 😃

Upp till toppen
Annons: