Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 555 ggr
Eris
12/7/15, 6:14 PM

Hjälpa djur?

Hej! Jag är ny på sajten, så här är lite info om mig: Jag är inte vegan, och jag tänker inte bli det, men jag kan tänka mig att äta mindre kött. Jag dricker inte mjölk. Jag tycker att det är så fel att djur ska behandlas såhär. (Jag är 12 ifall någon undrar) Okej, nu kommer jag till frågan: Hur ska jag göra för att hjälpa djuren på bästa sätt? (Jag vill som sagt inte bli vegan) Ska jag stödja djurens rätt? Ska jag äta annat kött? Ska jag äta ekologiska ägg?

//Tänk att ett djur kan betyda så mycket//

Annons:
Vanja
12/7/15, 6:22 PM
#1

Bli medlem på Djurskydd.i.fokus Istället ! :) 

Det är svårt att vara här inne utan att vara vegan eller ha en vegansk syn. Så djurskydd är mer något för dig tror jag! :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Synnerlig]
12/7/15, 6:30 PM
#2

Måste nog hålla med Vanja. Jag tror att Djurskydd iFokus skulle passa bäst då man där är mer för att ge djuren ett drägligt liv innan de dödas. Här inne på Djurrätt iFokus vill vi att djuren ska ha rätt till sina egna liv 🙂

veggie4every1
12/7/15, 6:35 PM
#3

#0 Som Vanja säger så rekommenderar vi att de som kan bli veganer blir veganer. Det är det viktigaste man kan göra för djuren och vill man inte stödja att djur utnyttjas och dödas så bör man sluta att konsumera djur.

Vi är alla (de flesta av oss) förändringsbara. Jag blir lite nyfiken på varför du verkar negativt inställd till att bli vegan? Tycker du inte att det minsta vi kan göra för djuren är att inte döda och äta dom i onödan?

Jag förstår att du är ung och att det kan kännas svårt när man är beroende av familjen för sin försörjning om de är icke-veganer. Men varför inte ha ett öppet sinne till att bli vegan även om du inte kan bli det just idag?🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Eris
12/7/15, 7:06 PM
#4

#3 Jag har inget emot veganer, och jag skulle faktiskt vilja bli det om det inte fanns dessa problem: 1: Dom andra i min familj är inte veganer, och dom köper liksom bara hem kött. Jag har faktiskt försökt få dom att ha "vegandagar" där man inte äter kött. Det lyssnade dom på 1 gång. Sedan blev allt som vanligt. Det tog mycket tid och tjatande för att få dem att lyssna 1 gång, så jag tänker inte göra det igen. 2: Veganmaten på min skola är hemsk. Det är faktiskt otroligt att vissa personer kan tänka sig äta den där kladdiga lasagnen som ser ut att vara alldeles för bränd och hård. Som om den vanliga maten inte var tillräcklig hemsk. Säg inte att vi kan typ säga till elevrådet, för tro mig, vi har försökt. Nästan ingen gillar maten och folk har klagat och klagat men inget görs. Jag antar att dom börjar ignorera oss när vi ska diskutera maten i klass pga att det blir ett himla liv och folk skriker och kommenterar varandra. Jag hoppas att ni fattar mina problem med detta. Jag kanske ska bli vegan om maten blir bättre och familjen fattar. (Jag ska försöka äta mindre kött)

//Tänk att ett djur kan betyda så mycket//

veggie4every1
12/7/15, 7:31 PM
#5

#4 Ja, jag förstår absolut dina problem. Den veganska skolmaten kan vara riktigt dålig. Det vet jag, har en dotter som för inte så länge sedan gick i skolan.

Vi löste det så att hon tog med matlåda. Men då hade hon ju hjälp och stöttning från mig som förälder. Har man föräldrar som inte vill hjälpa till eller som kanske till och med motarbetar en, då förstår jag att det kan vara riktigt besvärligt.

Det är många barn och ungdomar i den situationen där föräldrarna motarbetar eller är helt ointresserade av att hjälpa till. Jag blir så ledsen på dessa föräldrar som borde vara stolta och stötta sina barn istället.

Jag brukar säga att ni ungdomar har i alla fall ett helt liv att leva som vegan och även om det är svårt nu, så är du 18 år innan du vet ordet av och bestämmer själv…

Jaja, det kanske inte går sååå snabbt, men man måste se det positivt och den dagen kommer. Gör vad du kan tills dess 🤗

Var gärna kvar på sajten. Vi vet din situation nu och ingen kommer tycka mindre om dig eller göra det svårt. Du kan inte hjälpa detta.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
12/7/15, 9:54 PM
#6

Säger som #5. Du är så välkommen här Eris 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: