Annons:
Etikettallmänt-och-ot
Läst 2257 ggr
veggie4every1
2017-07-04 12:55

Välj en egenskap hos djuren som du vill ha :)

Jag tycker att djur har så imponerande egenskaper 🙂

Om du fick välja att ha en egenskap, vilken skulle du välja?

Skulle det vara att kunna flyga som fågeln, höra lika bra som hunden, vara smidig som katten, skifta färg som kameleonten eller skulle du välja någon annan imponerande egenskap? 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Niseeu
2017-07-04 13:57
#1

Djurens förmåga att förlåta.

veggie4every1
2017-07-05 14:12
#2

#1 Ja, det är onekligen en bra egenskap. Dock förtjänar vi inte deras förlåtelse…

Själv skulle jag välja att kunna flyga och navigera som en fågel. Är så himla imponerad av att de kan hitta dit de ska.

Det kanske är för att jag har pinsamt dåligt lokalsinne själv😂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2017-07-05 18:25
#3

Jag skulle vilja flyga som en fågel eller simma (och andas under ytan) som en fisk. Men det finns mycket mer. Tänk att vara lika stark som en myra eller ha kroppskontrollen hos ett kattdjur. Eller att kunna föra sig lika graciöst som en älg eller att hoppa som en loppa (de kan hoppa typ 80 gånger högre än sin längd utan att först ta sats!!!) eller att springa lika fort som en gepard eller… Ja, det kan bli en lång lista 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lona
2017-07-05 22:17
#4

Jag har alltid velat kunna flyga och sväva, när jag var liten trodde jag att det bara handlade om att VILJA och kunna koncentrera sig tillräckligt, kanske tur att jag inte testade ;-) . Får nöja mig med skärmflyg, men tänk att kunna sväva i luften på riktigt… Frånsett det så skulle jag förmodligen vilja ha en cairnterrieregenskap; de är banne mig glada jämt, skulle de någon gång INTE vara det så är det bara att tjoa till det så är de "på" igen :-) <3 Kanske djurens förmåga att leva i nuet och inte bekymra sig om framtiden - men med det kommer ju det hopplösa i att "sitta fast" i tillvaron. Ett djur som har det dåligt kan inte tänka "det kanske blir bättre i morgon", det sitter i skiten här och nu. :-(


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Loka03
2018-01-06 02:10
#5

Kattens smidighet. Att kunna hoppa upp i ett träd och kunna ta mig ur jättetrånga utrymmen. Men också synen och hörseln!<3 /älskar katter!

Are humans real?👽👽👽

[NeferNefer]
2018-01-06 11:35
#6

Jag väljer nog flygförmågan. Det perfekta sättet att förflytta mig: skadar inte miljön, är snabbt och roligt, och tänk vilken coolhetsfaktor 😎(eller, nja, stryk det sista. Jag skulle nog bara bli måltavla för snöbollar och drönare för alla skulle bli så avundsjuka)

Annons:
Upp till toppen
Annons: