Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 1097 ggr
veggie4every1
2017-05-07 15:05

"Här skapas propaganda mot bönder"

"Här skapas propaganda mot bönder" står att läsa  i tidningen ATL. 

En hel artikel om Martin Smedjeback. 

"om man är kritisk mot någon som använder våld, då är det lämpligt att vara kritisk även mot andra som gör det också." 

Ja, det låter rimligt 🤔

https://unvis.it/atl.nu/lantbruk/har-skapas-propaganda-mot-bonder

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
landsbygdsbo
2017-05-07 15:11
#1

Han lär ångra om han skulle dyka upp "hemve"

Jag skulle helt klart inte polisanmäla….

Dex
2017-05-07 18:32
#2

På vilket sätt skulle han ångra det menar du?

landsbygdsbo
2017-05-07 19:48
#3

#2

It's 4 me 2 know and 4 him 2 find out🙂

Och som upplysning, jag har flera kollegor som resonerar likant.

Vi har redan idag viltkameror med uppringningsfunktion uppsatta i anslutning till stallar, maskinhallar o andra anläggningar. Till det telefonkedjor som snabbt fixar det uppbåd med folk som krävs för raskt avsluta ev. överträdelser av lagar o hägn

veggie4every1
2017-05-08 14:09
#4

#3 Jag är också intresserad av hur du och dina kollegor ska "avsluta" överträdelser.

Att du inte vill berätta på vilket sätt han skulle få ångra det, tycker jag låter som ett hot om våld.

Det är alltid en risk för icke-våldsaktivister att hamna hos en galning med vapen. Kan man enkelt utan samvete döda ett djur så skulle jag inte att lita på att man inte kan döda människor. De riskerar sina liv för att människor ska få upp ögonen för djurförtrycket.

Riskerna de tar är enorma, de riskerar sina liv och de vet att de som minst kommer att få stora skadestånd. Ändå gör de handlingen för djuren, det är verkligen osjälviskhet.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2017-05-08 15:00
#5

#3

Lagstiftningen har regler för enskillt gripande.

Det våld jag har rätt att använda står i proportion till det våld jag möter

Då vi inte går in ensamma så har jag vittnen på det våld vi eventuellt blir tvungna att använda.

Sedan fråntas killen på telefon och andra värdesaker för att se vad han stulit (överlämnas senare till polisen) Efter det att telefonen tömts på information vi kan vara intresserade av.

För i mina ögon är det en mystisk figur som gör inbrott på samma sätt som de öststatare som kommer och tömmer på diesel och verktyg.

Och det packet är ju beredda att ta till våld så vår beredskap är god…..

veggie4every1
2017-05-08 15:14
#6

#5 Men vi talar här om icke-våldsaktivister, alltså människor som inte brukar våld mot andra individer.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
landsbygdsbo
2017-05-08 16:51
#7

#6 Och jag lovar att inte bryta mot några lagar….om inte ngn annan heller gör det. För…det finns väl ingen som är så naiv så att han eller hon tror att han eller hon kan bryta mot lagen utan att riskera att dem man agerar mot uppvisar samma brist på respekt för lag o rätt😎

Och ärligt talat, när det står en kille framför mig inne i stallet, i mörkret, hur ska jag veta om det är en våldsbenägen inbrottstjuv eller ickevåldsindivid som är på heligt uppdrag? Näe det är nog bäst att klippa till först och fråga sen…. Det kan ju vara en sån där som ger sig på djuren i icke rumsrent syfte…

Men det är klart, ringer han först och talar om när han kommer så slipper han ju den risken 😉

veggie4every1
2017-05-08 18:54
#8

#7 Men det våld du använder står knappast då i proportion till det våld du möter, vilket är inget våld alls.

Du skriver att han skulle ångra sig och att du helt klart inte skulle polisanmäla. Varför inte? 

De icke-våldsaktivister som ägnar sig åt fritagningar är fullt beredda att ta sina straff. De ringer själva och polisanmäler sig efter fritagningarna.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2017-05-08 19:29
#9

#8

Problemet om du bryter dig in i en lokal så klassas du som en inbrottstjuv, vilket syfte du än har. Och har inbrottstjuvarna i området tidigare varit våldsbenägna så , tyvärr så blir alla objudna behandlade utifrån det. Kommer du in en lokal och där står en mörkklädd med huva som höjer handen antingen till en fredlig hälsning eller ett slag…jag väntar inte då, utan klipper till och frågar sedan. Möter jag däremot en kille på en trottlar så agerar jag naturligtvis annorlunda.

Det är ju det som är problemet din "kille" beter sig som en inbrottstjuv, han har ju helt uppenbart brutit sig in. alltså behandlas han som en sådan…det, är vad han kommer han att ångra.

Som jag tidigare sa, ringer han innan så jag vet att det inte är en inbrottstjuv så kan jag bjuda på ett dopp…i gödselbrunn istället 😉

Upp till toppen
Annons: