Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 713 ggr
veggie4every1
1/1/17, 3:28 PM

Ett år för djuren 2017 - Martin Smedjeback

Det blir ett år till för djuren för Martin Smedjeback🙂

Det ska bli spännande att se allt vad det kommer att innehålla och innebära.

"Jag vill gärna ha er hjälp i att välja bra aktiviteter och ämnen att lyfta! Till exempel skulle det vara fint om ni vill hjälpa mig att uppmärksamma när djurrätt och veganism nämns i media. Det videoklipp som har fått flest visningar på Ett år för djurens Youtubekanal är ett klipp från en _intervju i Skavlan med Chrissie Hynde som jag klippte ihop. Eftersom jag är dålig på att följa sådant så behöver jag er hjälp att hitta dem! Liksom om någon skriver kritiskt eller utmanande om djurrätt och veganism och det behövs ett svar så skriver jag gärna om jag har tid.

Under året vill jag gärna ut och föreläsa också. Det kan vara på skolor, föreningar, kyrkor och andra ställen. Om ni känner till någon som skulle vara intresserade av att bjuda in mig så tipsa dem gärna om att jag gärna kommer och pratar eller håller i en workshop. Hänvisa dem gärna till min föredrags-sida_ "

http://www.xn--ettrfrdjuren-vcb4v.se/blogg/dag-ett-av-ett-ar-for-djuren-2017

Lycka till Martin och tack för allt som du gör för djuren🌺

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
landsbygdsbo
1/3/17, 10:51 AM
#1

Nja, jag vet inte. Att betala mellan 1500 och 4000 kronor för att låta ngn framföra politisk eller ideologisk egen agenda, det tror jag att jag struntar i.

Får du ngt för att du gör reklam för hans ekonomiska verksamhet?

veggie4every1
1/4/17, 2:08 PM
#2

#1 Jag har inga ekonomiska intressen i att förespråka ett avskaffande av djurförtrycket och inga ekonomiska intressen i att förespråka andras djurrättsliga arbete.

Till skillnad från dig som har ekonomiska intressen i att djurförtrycket upprätthålls.

Undrar om köttlobbyn ger något till dom som så ivrigt förespråkar animalier?🤔

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
1/4/17, 2:19 PM
#3

#2 var har jag marknadsfört Scan eller Arla någonstans? Jag har val bara deklarerat fördelarna med egen köttproduktion.

Men vad du gör är ju att marknadsföra en individ som tjänar pengar på sin verksamhet.

Så jag struntar nog i att betala för att lyssna på någons åsikt…så indoktrinerad är jag inte 😉

veggie4every1
1/4/17, 3:06 PM
#4

#3 Men det har jag aldrig sagt. Det är dock förstås lika olämpligt för dig att marknadsföra din egen animalieproduktion här också.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
1/4/17, 3:18 PM
#5

#4 Och var har jag gjort det?

Har mig veterligen inte nämnt ett enda försäljningsställe där mina produkter säljs eller var man kan nå mig. de 2 viktiga ingredienserna i en marknadsföring. Eller hur 😃

Och skulle jag gjort det, är jag tämligen säker på att det skulle plockats bort per omgående…Har jag fel?

veggie4every1
1/4/17, 3:34 PM
#6

#5 Nej, du gör din marknadsföring mer i smyg, med att förespråka och framhäva fördelarna med din typ att produktion. Det blir ju svårare att hålla efter som moderator, men inte mer önskvärt för det.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
landsbygdsbo
1/4/17, 4:25 PM
#7

#6 så det är önskvärt för dig som moderator att likrikta de åsikter som framförs? Den åsikten skulle jag inte skryta med 😎

Men jag förstår dig.Om någon framför kritiska åsikter gör det lite svårare att sälja in vad som helst…

Sedan vet jag inte om det är en korrekt beskrivning att jag "smyger" med mina åsikter😉

veggie4every1
1/4/17, 7:15 PM
#8

#7 Lika lite som rasistiskt förespråkande är välkommet på en sajt som förespråkar anti-rasism, är speciesistiskt förespråkande välkommet på en sajt som förespråkar anti-speciesism.

Jag har inte sagt att du smyger med dina åsikter, det var marknadsföring jag talade om. Du vet som när du förespråkar utnyttjande och dödande på ditt sätt, utnyttjande som du gör det, i ditt företag.
Hur bra dina djur har det och hur bra samvete man kan ha när man köper kött från gårdar som din gård. Det är det jag talar om och det smyger du in både här och där i diskussionerna, så de som läser kan tro att det är ju inte så tokigt att utnyttja och döda djur om man gör det på ett "rätt" och "humant" sätt, på ditt sätt.

Det är en form av marknadsföring anser jag, en marknadsföring för att upprätthålla djurförtrycket som du har egna ekonomiska intressen i.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
1/4/17, 7:31 PM
#9

#8

Och det är ju det "kan tro" som inte är ok.

Men visst en likriktad media borgar ju för ett likriktat tyckande.

Att jag som objektiv öppen människa avskyr likriktning i vilken form det än tar är självklart. Men det finns ju alltid de som låter ändamålen helga medlen.

Hellre 6 personer med olika åsikter i en tåg kupé än 6 nördar som säger ja och amen till samma saker. För en resa i det sällskapet skulle nog bli en av de tråkigaste i mitt liv 😎

veggie4every1
1/5/17, 12:09 PM
#10

#9 Media har alltid varit likriktad för djurförtrycket och människor blir förstås påverkade.

Jag får dock intrycket att du är en del av likriktningen för djurförtrycket och försvarar djurförtrycket med majoritetens likriktade åsikter för det. Någon som reducerar moraliskt rätt till vad majoriteten anser verkar enligt mig inte avsky likriktning.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
1/5/17, 12:50 PM
#11

#3 beviset för att de du säger är fel, skriver du ju i.

Att det sedan är svårt att få fram ett eget litet( i förhållande till allt annat) budskap i mediebruset kan knappast kallas för att det är likriktat.

Moralisk rätt har alltid och kommer alltid att ligga i betraktarnas ögon.

Vill man hävda att ngt är moraliskt riktigt måste man dels argumentera för det och dels lyckas övertyga en majoritet om saken. Annars förblir det hela bara en liten minoritets åsikt om vad de anser vara moraliskt riktigt.

Om jag sedan överför din åsikt till politik så anser du alltså att demokrati innebär likriktning? eftersom det är en majoritet som tar besluten?

Sedan försökte jag slå upp ordet "djurförtryck "

Hittar det inte.

Väl "djur" och "förtryck" , det senare används för att beskriva människors agerande gentemot andra människor.

Så man kan ju dra en slutsats till vad du menar.

Men frågan är om jag verkligen förtrycker de djur jag har. ,,

Upp till toppen
Annons: