Annons:
Etikettveganism
Läst 477 ggr
veggie4every1
11/14/16, 11:29 AM

Virtuell verklighet kan bli empatimaskin

Det är väl en maskin som världen behöver🙂

http://www.dn.se/kultur-noje/virtuell-verklighet-kan-bli-empatimaskin/

Skulle du vilja uppleva hur det känns att vara ett djur på väg in till slakteriet?

Tror du att vi kan förhöja vår medkänsla med den nya tekniken?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Tjeja
11/14/16, 12:53 PM
#1

Det tror jag absolut att den kan.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

vendelay
11/14/16, 12:56 PM
#2

Jag läste inte hela artikeln, men absolut, jag tror att det kan vara lättare för oss människor att sätta oss in i hur du känns att vara på väg till slakt eller att ha blivit skjuten av en jägare med den tekniken. Måste dock säga att det känns sjukt extremt att behöva låtsas vara på väg till slakt för att kunna förstå skräcken korna känner, men så kallar ickeveganer veganer extrema…

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
11/14/16, 11:52 PM
#3

#2 Ja, det håller jag med om, en "empatimössa" kanske som årets julklapp? 😮

Jag undrar dock om jag skulle fixa att känna vad djuren känner när de är på slakteriet och fortfarande vara lugn och saklig i diskussioner med icke-veganer….

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Tjeja
11/15/16, 7:35 AM
#4

#3 Bra förslag! 👍 Jag önskar alla köttätare och våldsverkare en empatimössa full med bra filmer i julklapp! 🎁

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

aneri
11/15/16, 9:04 AM
#5

Jag  tror inte att någon frivilligt tar på sig en sådan  empatimössa varken när  det handlar om  djur, flyktingar, våldsoffer eller krigsdrabbade. Men däremot så tror jag att lyckogurus skulle utnyttja den till att sälja lyckorus till miljonärsaspiranter, för att få dem att uppleva hur det är att leva i ständig lycka och att uppleva hur det är att kunna få allt de vill ha. Jag kanske har fel, men sådan är människan nog funtad.

veggie4every1
11/15/16, 11:25 AM
#6

#4 Haha 😃👍

#5 Kanske det. Men en lyckomössa låter väl inte helt fel det heller. Jag tycker att man kan få lyckomössan som belöning efter att man tagit på sig empatimössan😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Upp till toppen
Annons: