Annons:
Etikettvideos-podcast
Läst 599 ggr
veggie4every1
11/6/16, 6:45 PM

Utanför Scans slakthus...

Djurrättsalliansen filmade utanför Scans slakthus i Kristianstad den 3 november 2016. 

Kännande och medvetna individer som är på väg till döden för vår aptit. Detta måste få ett slut💔

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Magi-cat
11/6/16, 6:59 PM
#1

😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Catta-
11/6/16, 7:12 PM
#2

Vill inte titta på videon men har sett en dokumentär om Scan.. En av många anledningar till att jag inte köper kött..

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

veggie4every1
11/6/16, 10:30 PM
#3

#2 Det finns inga våldsamma scener i videon. Men det skär i hjärtat att se in i deras ögon, man skäms för att vara människa.

Det rullar på med lastbil efter lastbil, dag efter dag, år efter år.

Globalt ca 70 miljarder kännande individer per år. Det är så många att vi inte kan föreställa oss….😕

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
11/6/16, 11:03 PM
#4

Jag undrar hur människorna faktiskt klarar av att göra det, att föda upp dem, skicka iväg dem, köra iväg dem, döda dem. Har hört någonstans (vet inte om det är sant, men låter ju rimligt) att slaktare är den yrkesgrupp där flest drabbas av PTSD. Det måste ju innebära att någonting är helt galet, att det inte är "naturligt" att göra såhär.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
11/8/16, 1:24 PM
#5

Jag förmodar att man stänger av empatin för djuren annars skulle man väl inte orka.  Eller så finns det väl människor som från början ser djur som produkter och då blir det kanske lättare att massdöda dessa individer som yrke. 

Men jag har också hört detsamma som du och sett intervjuer med fd slaktare som beskriver det som helvetet. Vilket det också är.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: