Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 507 ggr
veggie4every1
2016-10-27 15:33

Jakthunden sparkades av älgko

"Man får ju ändå vara glad" tycker den här jägaren…

Fel på många sätt tycker jag.

http://www.dalademokraten.se/gavleborg/ovanaker/jakthunden-paivi-sparkades-i-huvudet-av-algko-attackerade-nar-kalven-skots

*jaktpropaganda otillåtet i tråden.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
MagArne
2016-10-27 15:45
#1

Vad tycker du är fel? Ska man jaga utan hund menar du?

vendelay
2016-10-27 21:15
#2

#1 Utan att ens ha kikat på artikeln måste jag ju bara säga; sajten heter djurrätt. Tror du verkligen att TS är för jakt överhuvudtaget?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-10-27 21:19
#3

En sak jag reagerar väldigt mycket på är att han klappar och gosar med hunden och verkar ju uppskatta / älska hunden men ändå vill han och tänker han fortsätta utsätta hunden för detta. Han avslutar med att säga att de lever farligt och i texten står det om hundar som blir överkörda och dödade av vargar. Vad är fel på folk?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-10-28 02:44
#4

#1 Haha, som #2 säger…men kika runt lite på sajten så hittar du nog svaret 😃

#3 Ja, det kan man undra. Ett exempel på hur djuren finns till för oss och vårt nöje.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2016-11-02 15:58
#5

#3

Får jag fråga så här?

Är du för, att vi ska ha eftersöksekipage som hjälper till att leta rätt på trafikskadat vilt?

Svarar du nej  så tja…

Svarar du däremot ja så kanske du kan förklara hur vi ska få fram eftersöksekipage som kan ställa undanlöpande älg, utan att aktivt avla på och jaga med dessa älghundar.

Men jag förstår baktanken, om vi inte har djur som slavar så behöver de ju inte skadas när de arbetar åt oss.

Vilket gäller alla ridhästar , sällskapshundar osv ekller hur 😉

Upp till toppen
Annons: