Annons:
Etikettvideos-podcast
Läst 509 ggr
veggie4every1
2016-08-01 22:45

Film från senaste fritagningen av kalkonerna

💔 Så sårbara och oskyldiga…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Cragan
2016-08-01 23:07
#1

så dödsdömda eller så finns det utrustning man inte fick se på bilderna.
kan ju nämna att hobby kalkon hållare inte är imponerade av den gruppen ekonomiska terrorister.

får hoppas att resten inte bara skickas på destruktion som det finns en risk för att det sker

veggie4every1
2016-08-01 23:53
#2

Dödsdömda är de utan tvekan…

Utom de fyra som fick nytt hem.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Cragan
2016-08-02 05:34
#3

#2 med tanke på att det ej går att se någon värme källa så kommer dom 4 stulna dö utav att dom fryser ihjäl då dom ej har sin fjäderdräkt än

landsbygdsbo
2016-08-02 10:53
#4

#2 Så du tror verkligen på evigt liv i denna världen?

Men ärligt talat, rent principiellt. Jag anser att man inte ska hålla innekatter, är det då befogat att bryta sig in, fritaga dessa katter och släppa ut dem i skog o mark så att de får leva ett naturligt liv. Naturligtvis i närheten av min ladugård så att de kan få både skydd o mat om de vill ha det?

veggie4every1
2016-08-02 12:03
#5

#3 Det finns flera värmekällor, de fryser inte. De är bland kunniga människor.

#4 Jag tycker att det är ok rent principiellt så länge man följer grundprinciperna för civil olydnad dvs. icke-våld, ingen skadegörelse, öppenhet och ansvarstagande och att syftet med den civila olydnaden är att utmana den lydnad och lagar som möjliggör förtrycket som man protesterar emot. Civil olydnad används för att åstadkomma en samhällsförändring och utmana lagar som upprätthåller förtryck.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2016-08-02 12:22
#6

#5

Jag skull ju bara göra det det här gänget gjort

Bryta mig eller olovligen tillskansa mig access till en lokal.

Stjäla en eller flera saker

Djur är ju juridiskt sett saker…

och sedan försvinna.

så det är ok då?😉

Annons:
veggie4every1
2016-08-02 12:36
#7

#6 Svaret blir detsamma oavsett olika påhittade scenarion, om aktionen uppfyller kriterierna för civil olydnad.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Cragan
2016-08-02 12:41
#8

#5 värmelampa värme tak är det som gäller o varken eller kan man se spår av då värmen skall komma uppifrån (simulera en ruvande fågel) vid stordrift kan dock gasolvärmare användas fast inte ovanligt att man ser kycklingar bunta ihop sig vid sådana förhållanden.
när jag själv har kycklingar så är dom gärna ganska tätt men ligger och sover med lite mellanrum = optimal temp för dem.  
kalkoner är dock lite udda självbevarelse drift verkar dom totalt sakna när dom är små är det kallt står dom där o fryser till döds är det för varmt så står dom där tills dom dör så upp till deras skötare och ägare att hålla liv i dem.

o kunniga tja lite bas kunskap har dom förhoppningsvis men har dom andra fjäderfä och tar emot levande djur så får jag hoppas att dom har vaccinerade djur iaf men ställer mig tveksam till det och hoppas att jag har fel.

landsbygdsbo
2016-08-02 13:37
#9

#7

kriterier

jag/vi anser det fel att hålla djur under onaturliga former

Jag/vi letar upp en samvetslös individ som håller sk. innekatter

Jag/vi bryter oss in i lokalen där den samvetslöse individen förvarar sina katter

Jag/vi tillskansar oss kontrollen över katterna, stoppar in dem i en för syftet passande låda och avlägsnar oss.

Jag/vi efterlämnar brev med adressuppgifter och ett par burkar öl till kattägaren som plåster på såren.

Vari ligger skillnaden mot kalkonstölden, rent principiellt?

veggie4every1
2016-08-02 22:03
#10

#8 Det finns värmelampor. Deras framsteg kommer säkert att följas och uppdateras av Tomma burar, precis som de gör med de andra djuren de fritagit.

#9 Du får väl själv avgöra om du uppfyller kriterierna för civil olydnad. //

Ett bra blogginlägg här från VEGANKRAMAR🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2016-08-02 22:36
#11

#10 Ja det förstår jag, det är ju så ni gör.

Men på din reaktion tycker jag se att du inte anser att det skulle falla under civil olydnad….

Men man får väl göra att envarsgrippande istället Och ta tillfället i akt att lära inbrottstjuvarna veta hut på ett gammaldags vis medelst ngr väl riktade dagsedlar av bättre märke😈

De som jag känner och som har fågel , gris eller annan djurproduktion har viltkameror utplacerade som istället för att larma polisen,  ringer ägaren som då kan vara på plats någon minut efter det att inbrottstjuvarna kommit in på området.

veggie4every1
2016-08-03 13:04
#12

#11 På din reaktion tycker jag mig se att du begriper svaret själv.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

DogeLove
2016-08-04 15:08
#13

gud vad bra att några individer räddades!🙂

ps vilka var det som rädda  kalkonungarna?

Annons:
veggie4every1
2016-08-04 21:33
#14

#13 Det var Alice, Martin, Michelle och Ramin från Tomma burar🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

DogeLove
2016-08-05 09:10
#15

Ok!

landsbygdsbo
2016-08-05 18:37
#16

#12 Ja visst gör jag det, att varken det ena egentligen faller under ett accepebelt agerande gällande civil olydnad.😎

veggie4every1
2016-08-10 21:48
#17

En uppdatering från Tomma burar idag på facebook.

Kalkontjejerna har nu varit i två veckor i sitt nya hem och en favoritsysselsättning är att sandbada🙂

Det finns en liten gullig film på när de badar på facebooksidan, jag tror dock inte att den finns på youtube så jag kan visa den här.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

JonasDuregard
2016-08-14 18:34
#18

#9 "Vari ligger skillnaden mot kalkonstölden, rent principiellt?"

Man skulle kanske kunna argumentera för att det är principiellt värre att bryta sig in i någons hem än på en arbetsplats. 

Kan man komma runt problemen med det finns det ingen större skillnad just i metod, men det finns skillnad i andra omständigheter.

Upp till toppen
Annons: