Annons:
Etikettallmänt-och-ot
Läst 435 ggr
Azeman86
2016-06-23 16:09

"Naturvänliga hem" (FB)

Vi har precis skapat denna grupp på facebook. Hoppas att man får tipsa om den! 
https://www.facebook.com/groups/1608569642788359/  
Naturvänliga hem, Miljövänliga hem.   
Även, natur/klimatvänligare liv.

Annons:
vendelay
2016-06-23 19:05
#1

Jag har inte facebook så kan inte kolla. Jag förstår inte vad det handlar om? Pratar ni om veganska sätt att typ städa hemma? (Förlåt, jag vet att jag är jättejobbig som inte har facebook men orkar inte skaffa det)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Azeman86
2016-06-29 13:55
#2

"Naturvänliga/miljövänliga hem. Ge plats även åt det vilda! Även, natur/klimatvänligare liv.

Allt mera sprider människorna ut sig och allt mera river vi skog och skyfflar undan de vilda djur. Därför känner jag att vi måste göra naturvänliga hem, naturen inpå knuten, miljövänligt hem, etc. 

Här inne ska vi kunna ge varann tips och råd, idéer mm på vad och hur man kan göra! Visa gärna upp på vad ni har hittat på och gjort! Lämna gärna beskrivningar/instruktioner osv med om hur ni har gjort det ex om ni har byggt något osv."

landsbygdsbo
2016-08-02 11:06
#3

I samklang med naturen.

Eldar med egen vedråvara

Ved är en fantastisk råvara. den åter använder jag 6 ggr

Jag blir varm när jag hugger den, varm när jag kapar den, varm när jag klyver den, varm när jag staplar den i förrådet och varm när jag eldar med den. Slutligen gödslar jag i skogen med askan.

Har egen brunn

Mitt träck pumpar jag upp ur trekammarbrunnen (1 ggr per år och kommunen 1 ggr per år) Det jag pumpar upp, gödslar jag med och plöjer ner (olagligt)

Egen köksträdgård förser mig med grönt o rotsaker

Fruktträden med frukt o bär för direktkonsumtion och för vinterns behov.

Sjön o skogen håller med fisk o vilt

+ att hagar o beten håller med naturkött av hög kvalitet.

Jouce, kryddor, bröd o pasta samt diverse mejeriprodukter inhandlas i  den lokala ica-butiken. Starkvaror inköps vid de tillfällen jag befinner mig utomlands.

Kåken är en form av återanvändning, det har bott folk i den sedan början på 1800talet.

Upp till toppen
Annons: