Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 518 ggr
Zakaraa
5/27/16, 6:25 PM

Ville hedra katten - bygger om som drönare

"Istället för att begrava sin fyrbenta vän, så ville han hedra katten Orville på ett bättre sätt – och byggde därför om honom till en drönare."
Hur kan man på något sätt anse att det är att HEDRA sin döda familjemedlem…? Skulle han göra likadant om hans barn dog..?

Det här är fel på så många sätt 😢

Varnar för helt sjuka bilder…
http://lajkat.aftonbladet.se/13-bilder-fran-konstnaren-bart-som-forvandlar-doda-djur-till-helikoptrar/

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
[NeferNefer]
5/27/16, 6:30 PM
#1

😕Han kanske vill bli ombyggd till helikopter när han dör?  Tråkigt, och inte det minsta hedrande.

veggie4every1
5/28/16, 12:37 AM
#2

#1 Kanske det, det vore ju en syn…🤔🤪

Det första jag tänker när jag ser detta är attans vad osmakligt och sjukt och det är det givetvis också.

Sedan tänker jag dock på alla andra produkter som vi gör av djurens kroppar och som är precis lika sjukt.

Vi behandlar djur som produkter, så det här är inte så konstigt även om det förstås verkar märkligare med en katthelikopter än en skinnväska. Men säg att han hade gjort en pälsmössa av katten, hade man reagerat då?

Katten var ett älskat husdjur som nog hade det bra medan han levde och som dog i en olycka. Det är mycket bättre än de djur som dödas i miljarder varje år och som vi gör massor med olika slags produkter av.

Man skulle kunna säga att han tog tillvara på hela djuret, vilket förespråkas ganska livligt på sina håll och anses då även hedrande för djuret😉

Men sjukt är det absolut, att göra produkter av döda kroppar och det är inte det minsta hedrande för något djur att kroppen tas tillvara på och används av oss i olika syften.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
5/28/16, 11:48 AM
#3

#2 Håller med starkt. Det känns sinnessjukt att göra en helikopter av en katt men jag kan inte låta bli att jämföra med de 15 000 tuppkycklingar som varje dag dödas enbart i Sverige. Eller mjölkkorna som varje år får sina kalvar kidnappade och mördade. Men det är helt galet, jag tycker inte att det låter hedrande.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

bloodflowers
6/1/16, 8:07 PM
#4

wtf vad hemskt

Stallmima
7/9/16, 11:19 PM
#5

Nu har jag inte vart inne och tittat i artikeln men det låter ganska makabert det han gjort!

[rumelle]
7/10/16, 10:03 AM
#6

Pja är man död så är man men det där känns ju lite väl… skumt

Annons:
Upp till toppen
Annons: