Annons:
Etikettvideos-podcast
Läst 445 ggr
veggie4every1
2016-05-07 12:00

The Extremism Of Veganism

Extremt bra föreläsning😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
landsbygdsbo
2016-05-07 15:59
#1

Som sagt, allting ligger i betraktarens öga.

Det passar naturligtvis föreläsaren att lyfta fram industrialiserad animalieproduktion. Ger bättre associationer.

Men den grillade kycklingen eller frukostägget kan ju komma från:

veggie4every1
2016-05-08 10:29
#2

#1 Har du sett föreläsningen eller kommenterar du den ändå?

För övrigt finns det ingen moraliskt skillnad mellan att utnyttja och döda djuren på bilden eller andra djur. Det är inte behandlingen av djuren som är problemet utan att de utnyttjas och dödas överhuvudtaget.

Djurskyddsdiskussioner och djurskyddspropaganda undanbedes på den här sajten. Ta det på annan lämplig sajt där den är välkommen.

Jag förmodar att bilden är din egen eller att du har upphovsrätten, annars får jag be dig ta bort den.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2016-05-10 22:12
#3

Jag kommenterade inte djurskyddet utan bara det faktumet att naturligtvis så väljer man de exempel som passar ens argumentering. Jag gör det, du gör det och Föreläsaren gör det definitivt.

Man måste vara bra naiv för att inte inse det.

veggie4every1
2016-05-10 23:30
#4

#3 Det är dock inte behandlingen av djuren som är problemet utan att de utnyttjas och dödas överhuvudtaget.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2016-05-11 06:56
#5

#4

Och där skiljer vi oss. Jag har betydligt svårare att acceptera att ett djur behandlas illa än att det dödas eller utnyttjas. Min uppfattning är , att för dig är principerna at inte döda,  viktigare än djurets lidande.

Upp till toppen
Annons: